Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN

MALUA WORLDWIDE

Wij heten je van harte welkom en hopen dat je veel plezier zult beleven aan het winkelen bij ons. Om ervoor te zorgen dat alles soepel verloopt, zijn hier enkele voorwaarden die van toepassing zijn op jouw bestelling.

Houd er rekening mee dat deze voorwaarden gelden voor consumenten. Als je geen consument bent maar geïnteresseerd bent in samenwerking, neem dan contact met ons op via onderstaande contactgegevens.

1. Aanbieding en overeenkomst

1.1 Bij de online aankoop van een artikel van MALUA via onze webshop ga je een overeenkomst aan met MALUA WORLDWIDE. Deze algemene voorwaarden zijn bindend en van toepassing op elke bestelling die via onze webshop wordt geplaatst.

1.2 Deze algemene voorwaarden zijn te allen tijde gemakkelijk toegankelijk, zowel tijdens als na jouw aankoop. Je kunt de meest recente versie van de voorwaarden lezen.

1.3 Wij streven ernaar om ervoor te zorgen dat de weergegeven kosten te allen tijde correct zijn. Indien er echter sprake is van een kennelijke vergissing en/of fout in het aanbod, zoals een ongewoon lage prijs, is de overeenkomst voor MALUA niet bindend. In dat geval zijn wij niet verplicht om artikelen tegen een onjuist tarief te leveren. Neem bij twijfel over de geldigheid van een aanbieding contact met ons op.

2. Prijs en betaling

2.1 De prijs die in de webshop wordt weergegeven, is de totaalprijs inclusief btw. Verzendkosten worden apart vermeld.

2.2 Je kunt jouw bestelling betalen via een van de beschikbare betaalmethoden in de MALUA-webshop.

3. Levering

3.1 Wij streven ernaar om je bestelling zo snel mogelijk te verwerken en te leveren. Wij garanderen dat de producten op de juiste manier worden verzonden. Mocht je desondanks onvolledige of beschadigde product(en) ontvangen, laat het ons dan zo spoedig mogelijk weten, maar uiterlijk binnen 48 uur nadat je de producten hebt ontvangen, zodat wij samen met jou tot een oplossing kunnen komen.

3.2 Om te voorkomen dat jouw bestelling op het verkeerde adres wordt afgeleverd, verzoeken wij je om de juiste contactgegevens aan ons door te geven.

3.3 Bestellingen worden verzonden naar het door jou opgegeven afleveradres en via de door jou gekozen bezorgmethode.

3.4 In het geval van een onjuist opgegeven adres is MALUA niet aansprakelijk voor eventuele kosten die je maakt als gevolg van het opgeven van een onjuist adres.

4. Garantie en klachten

4.1 Wij streven ernaar om producten op onze website zo volledig en nauwkeurig mogelijk weer te geven. Als het product anders is dan verwacht, kun je het, mits ongeopend en in de originele verpakking, binnen de bedenktijd van 14 dagen retourneren.

4.2 MALUA garandeert dat de producten voldoen aan de overeenkomst, aan de specificaties vermeld in het aanbod, en aan redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid.

4.3 Heb je een klacht, stuur ons dan een e-mail.

4.4 Als je jouw klacht met ons hebt besproken maar deze toch wilt voorleggen aan een andere instantie, kan dat via het European Online Dispute Resolution (ODR)-platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

5. Tijd om na te denken

5.1 De klant heeft minimaal 14 dagen de tijd om de retour te melden. 

Na deze melding heeft de klant nog eens 14 dagen om het daadwerkelijk te retourneren.

De terugbetaling hoort binnen maximaal 14 dagen plaats te vinden.

5.2 Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dien je ons hiervan op de hoogte te stellen, bij voorkeur via het retourportaal. Het is ook mogelijk om de overeenkomst gedeeltelijk te herroepen.

5.3 Het herroepingsrecht is niet van toepassing op verzegelde goederen die niet geschikt zijn voor retournering om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne, waarvan de verzegeling na levering is verbroken. Verder zijn uitgesloten van het herroepingsrecht:

  • goederen gemaakt volgens specificaties van de consument of duidelijk gepersonaliseerd (maatwerk);
  • goederen die naar hun aard niet voor terugzending in aanmerking komen, snel bederven of hun vervaldatum hebben bereikt;
  • gemakkelijk kopieerbare (verzegelde) producten die niet kunnen worden geretourneerd als ze na levering zijn verzegeld, zoals games, dvd's en cd's;
  • kranten en tijdschriften (geen abonnementen);
  • een overeenkomst tot het verlenen van diensten die strekt tot het verlenen van accommodatie anders dan voor bewoning, van goederenvervoer, van autoverhuur, van horeca en van diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, indien in de verstrekte overeenkomst een bepaald tijdstip of bepaalde periode van uitvoering is genoemd;
  • alcoholische dranken; waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van een consumentenkoop, maar waarvan de levering pas na dertig dagen kan plaatsvinden.
5.4 Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk -  in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

5.5 Na ontbinding van de overeenkomst dien je het product zo spoedig mogelijk, maar binnen 14 dagen, terug te sturen volgens de instructies die je per e-mail hebt ontvangen.

5.6 MALUA WORLDWIDE zal het betaalde bedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van het geretourneerde product terugbetalen. In het geval van een gedeeltelijke retourzending, vergoeden we alleen de kosten van het geretourneerde product. Terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode als waarmee de oorspronkelijke betaling is gedaan.

5.7 Retourkosten zijn voor eigen rekening en worden niet door ons vergoed.

6. Cadeaubonnen

6.1 Cadeaubonnen kunnen alleen online worden gekocht en zijn alleen in te wisselen op de webshop van MALUA. De cadeaukaart kan worden gebruikt om de volledige waarde of een deel van de waarde van de geselecteerde producten te betalen.

6.2 De cadeaukaart kan niet worden ingewisseld voor de aankoop van een andere cadeaukaart.

6.3 Als een aankoop niet volledig wordt gedekt door een cadeaubon, kan een extra betaalmethode worden gebruikt om de aankoop te voltooien.

6.4 Cadeaubonnen kunnen niet worden ingewisseld of gerestitueerd voor contant geld.

6.5 Het huidige saldo van een cadeaubon kan worden gecontroleerd tijdens het afrekenen of door ons een e-mail te sturen via support@malua.nl.

6.6 Bij aankoop van een cadeaubon op de webshop, wordt de cadeaubon direct na aankoop naar het e-mailadres van de ontvanger gestuurd. MALUA WORLDWIDE is niet aansprakelijk voor het niet of vertraagd leveren. De klant is verplicht een correct e-mailadres op te geven voor bezorging.

6.7 MALUA WORLDWIDE zal de klantspecifieke coupures verstrekken waaruit de klant kan kiezen om op de cadeaukaart te laden.

6.8 Een cadeaubon verloopt automatisch zodra het saldo is opgebruikt. Een cadeaubon kan niet worden opgewaardeerd met extra geld.

6.9 Een MALUA WORLDWIDE-cadeaubon kan niet verlopen.

6.10 De klant is verplicht een verlopen cadeaubon te bewaren in het geval de klant een aankoop retourneert. Elk product dat is betaald met een cadeaubon en dat wordt geretourneerd voor restitutie, wordt bijgeschreven op de bestaande of een nieuwe cadeaubon. Als het terug te betalen totaalbedrag meer is dan betaald met de cadeaubon, wordt het resterende saldo teruggestort op de andere betaalmethode die door de klant is gebruikt.

7. Geschenken en retouren

7.1 Wanneer je geschenken hebt ontvangen als onderdeel van een exclusieve promotie op onze website en je besluit je bestelling (gedeeltelijk of volledig) te retourneren, dien je ook de ontvangen geschenken terug te sturen. Deze voorwaarde is alleen van toepassing als je niet langer voldoet aan de voorwaarden van de desbetreffende promotie; anders is dit niet van toepassing.

8. Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar support@malua.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via: https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. 

Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

9. Intellectuele eigendomsrechten

9.1 MALUA bezit alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot het MALUA merk, de website en de producten.

10. Maak kennis met MALUA

10.1 De volledige contactgegevens van MALUA zijn als volgt:

MALUA WORLDWIDE, Wederiklaan 96, 7534 KV Enschede

E-mail: support@malua.nl

KvK-nummer: 91301785 BTW-nummer: NL865610782B01

11. Overig

11.1 Wijzigingen van deze algemene voorwaarden zullen op de website worden gepubliceerd. We zullen je per e-mail op de hoogte stellen van materiële wijzigingen. 

11.2 Het Nederlands recht is van toepassing. Bij een conflict beslist de rechtbank over de zaak; onverminderd jouw rechten als consument die je hebt in jouw land van verblijf.